JAKÝ BYL DRUHÝ ROČNÍK SOUTĚŽE

COMPANY CULTURE COMPETITION

Když se studenti potkají s praxí a vznikne z toho něco velkého

V pondělí 16. června 2025 se Provozně ekonomická fakulta České zemědělské univerzity v Praze proměnila ve skutečné centrum budoucnosti firemní kultury. Proběhlo zde totiž finále 2. ročníku soutěže Company Culture Competition (CCC) – největší vysokoškolské soutěže v Česku zaměřené na firemní kulturu, kterou pořádá Asociace korporátních ombudsmanů (AKO). A že to stálo za to!

Asociace korporátních ombudsmanů (AKO) se dlouhodobě věnuje rozvoji zdravé firemní kultury a zvyšování důvěry a respektu na pracovištích. Soutěž vznikla právě proto, aby přinesla svěží vítr do korporací i výuky – a hlavně, aby studentům i firmám ukázala, že firemní kultura nejsou jen benefity, ale hlavně hodnoty.

55 týmů, 13 škol, 4 reálná zadání

Do druhého ročníku, který AKO organizuje s cílem rozvíjet studenty a přiblížit firmám svěží pohled na firemní kulturu, se přihlásilo 55 týmů ze 13 vysokých škol a univerzit. V pěti školách se navíc soutěž stala přímo součástí výuky. Studenti dostali reálné případové studie od našich hlavních partnerů – společností FILIPA, Sazka, OKsystem a Philip Morris ČR – a během tří měsíců se pustili do analýz, návrhů, strategií a kreativních řešení.

Gratulujeme vítězům druhého ročníku!

Každá firma vybrala ze všech odevzdaných prací tři nejlepší, které se probojovaly do finále. Tam už týmy čekala odborná porota složená z více než 25 expertů z akademické i firemní sféry. A zde jsou ti nejlepší z nejlepších:

Případová studie Filipa a.s. :

Mohla by AI nahradit ombudsmana pro zaměstnance?

Tým ve složení: Alexandr Zloch, Jakub Joukl a Erika Suchánková

Škola: Panevropská univerzita 

Případová studie OKsystem a.s. :

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláří?

Tým ve složení: Terezie Čekelská, Tereza Labudová

Škola: VŠCHT Praha

Případová studie Philip Morris ČR a.s. :

Jak navrhnout atraktivní absolventský program?

Tým: Kateřina Adámková, Matěj Bouček, Jakub Dolejš

Škola: Univerzita Karlova

Případová studie Sazka, a.s. :

Jak zvýšit atraktivitu zaměstnavatele pro generaci Z?

Tým: Kamila Stinglová, Sabina Šebová, Lucie Procházková

Škola: Západočeská univerzita v Plzni

Cenu publika od pořadatele soutěže Asociace korporátních ombudsmanů, získal tým z Univerzity Karlovy v Praze, ve složení Kateřina Adámková, Matěj Bouček a Jakub Dolejš.

Poděkování všem, kteří soutěž podpořili

Děkujeme všem studentům a studentkám za obrovské nasazení, kreativitu, odvahu a chuť tvořit firemní kulturu budoucnosti. Finalisté nás přesvědčili, že mladá generace má chuť měnit věci k lepšímu – a že má i skvělé nápady, jak na to!

Obrovský dík patří také členům odborné poroty, kteří věnovali čas i energii hodnocení studentských prací a rozhodování nebylo vůbec jednoduché.

A nesmíme zapomenout ani na Provozně ekonomickou fakultu ČZU v Praze, která se stala univerzitním partnerem druhého ročníku.

Těšíme se na 3. ročník!

Soutěž CCC ukazuje, že propojení studentů a firem má obrovský smysl. Pomáhá firmám získat nové podněty, inspiraci a často i budoucí kolegy. Studenti zase získávají zkušenost, kterou z výuky jen tak nezískají.

Těšíme se, co přinese další ročník pod hlavičkou Asociace korporátních ombudsmanů. Sledujte nás a zapojte se – budoucnost firemní kultury začíná právě teď

Jaké spíkry jste v roce 2025 mohli slyšet? 

Leoš Vrbata

Majitel skupiny Filipa a spoluzakladatel Asociace korporátních ombudsmanů

Rodák z Krkonoš, který bezmála 20 let podniká v oblasti logistiky a chráněného trhu práce. Jeho Filipa a.s. dnes patří k velkým logistickým společnostem v Česku a také k největším zaměstnavatelům osob se zdravotním postižením. Je rád, když jsou v jeho společnosti lidé spokojení a práce je baví. I z toho důvodu před 8 lety zřídil ve Filipa a.s. roli interního ombudsmana a v roce 2021 společně s Mirkou Jelínkovou založil Asociaci korporátních ombudsmanů.

Lucie Benešová

Senior HR Manager ve společnosti Philip Morris ČR

Lucie vystudovala obor ekonomika a management se zaměřením na cestovní ruch. Personalistika se věnuje čtrnáct let, od roku 2018 je mentorkou v prestižním mentoringovém programu pro ženy "Equlibrium". Pracovala v Pivovarech Staropramen nebo v Tescu, na pozici Senior HR Manager ve společnosti Philip Morris ČR nastoupila loni.

Anna Briante

Regional Early Careers Senior Specialist ve společnosti Philip Morris ČR

Anna je absolventka oboru mezinárodní vztahy, která svou profesní dráhu zahájila ve společnosti Coca-Cola HBC. V současnosti působí třetím rokem ve firmě Philip Morris ČR. První dva roky se věnovala oblasti Employer Brandingu. Nyní zastává pozici Regional Early Careers Senior Specialist a je zodpovědná za programy pro mladé talenty (Early Careers) napříč několika evropskými zeměmi.

Filip Šubr

Manažer interní komunikace ve společnosti Sazka

Filip je absolventem Fakulty agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů České zemědělské univerzity. Od původního oboru ale utekl k marketingu a pomáhal tvořit strategii sklářské firmy Lasvit. Následně přijal novou výzvu a dnes se už téměř deset let stará o interní komunikaci v Sazce. Když zrovna nepracuje, užívá si čas na pódiu a je tatínkem čtyř dětí.

Eva Vodenková

Personální a provozní ředitelka společnosti OKsystem

Eva vystudovala obor národní hospodářství na VŠE Praze. Do společnosti OKsystem nastoupila již při svém studiu v rámci praxe na obchodním oddělení. Po absolvování VŠE vedly její kroky do Švýcarska, kde pracovala pro britskou personální agenturu Michael Page. V roce 2009 se vrátila zpět do společnosti OKsystem na pozici obchodní manažerky. V lednu 2018 byla jmenována personální provozní ředitelkou. Stejně jako celá její rodina aktivně sportuje. Ráda poznává nová místa, kultury a zvyklosti, na dovolené nerada plánuje. 

Jaké případové studie studenti řešili?

Společnost Filipa má svou ombudsmanku pro zaměstnance. Ta stojí po jejich boku, naslouchá potřebám, řeší podněty a dbá na dodržování férových podmínek.

Téma případové studie: Mohla by podle vás AI nahradit ombudsmana pro zaměstnance? 

Soutěžilo se o: iPhone, stáž, vstupy zdarma do Enteria Areny, voucher na víno a další..

V OKsystem, mohou všichni zaměstnanci bez výrazných omezení využívat home office, rozsah záleží na domluvě s vedoucím. Některé týmy se však téměř nepotkávají.

Téma případové studie: Najdete strategii jak motivovat zaměstnance k častějšímu návratu do kanceláří?

Soutěžilo se o: vouchery na školení, poukazy na víno, bezdrátová sluchátka a další...

HR tým Philip Morris ČR, má na starost spolupráci se studenty a vysokými školami. Jeho úkolem je připravit zcela nový absolventský program a přivést nové talenty do firmy. 

Téma případové studie: Dokážete navrhnout strukturu atraktivního absolventského programu?

Soutěžilo se o: vstupekny na fesťáky, repráky JBL GO Bluetooth a další... 

Sazka je atraktivním zaměstnavatelem pro více než 60 % české populace, u věkové kategorie 18 – 29 let je atraktivita nižší a Sazka nebývá jejich primární volbou.

Téma případové studie: Navrhnete strategii a aktivity pro zlepšení zaměstnavatelské atraktivity pro generaci Z?

Soutěžilo se o: vouchery do Ambiente v hodnotě až 5000,- a další ceny...

Univerzitní partner soutěže

Partneři soutěže

Druhý ročník v tiskové zpávě

Největší vysokoškolská soutěž v ČR zaměřená na firemní kulturu zná své vítěze

Praha 17. června 2025 (PROTEXT) – V pondělí 16. června 2025 proběhlo na Provozně ekonomické fakultě České zemědělské univerzity v Praze finále druhého ročníku soutěže Company Culture Competition – největší vysokoškolské soutěže v České republice zaměřené na firemní kulturu. Soutěž organizuje Asociace korporátních ombudsmanů (AKO), jejímž zakládajícím členem je společnost FILIPA. Cílem soutěže je rozvíjet studenty, propojovat akademickou a firemní sféru a zvyšovat povědomí o důležitosti kvalitní firemní kultury, která je základem zdravého pracovního prostředí.

"Soutěž jsme vytvořili proto, abychom pomáhali studentům růst a firmám nabídli svěží pohled na řešení problémů, se kterými se v rámci nastolování firemní kultury potýkají. Chceme ukázat, že firemní kultura zdaleka není jen o benefitech, ale o důvěře, respektu a smyslu práce," uvedla Miroslava Jelínková, ředitelka AKO, a dodává: "Vidět mladé talenty, jak s nadšením přemýšlejí o budoucnosti firem, je pro nás obrovskou motivací soutěž dál rozvíjet."

Že je téma firemní kultury důležité, potvrzuje i rostoucí zájem ze strany studentů, vysokých škol, univerzit a firem. Do druhého ročníku se přihlásilo 55 týmů ze 13 škol. AKO navázala spolupráci s celkem 23 vysokými školami a univerzitami, které soutěž podpořily sdílením kampaně na sociálních sítích, webech, informačních tabulích i v e-learningových systémech. Na pěti školách se navíc soutěž stala součástí výuky – studenti tak řešili zadání v rámci předmětů zaměřených na HR nebo management. Díky tomu se kampaň dostala k více než 200 000 studentům po celé České republice.

Studenti pracovali ve dvou až tříčlenných týmech a měli tři měsíce na zpracování jedné ze čtyř reálných případových studií, které zadali hlavní partneři soutěže: FILIPA, Sazka, OKsystem a Philip Morris ČR. Každá firma následně vybrala tři nejlepší řešení své studie, která postoupila do finále. Tam se o konečném pořadí rozhodovalo před odbornou komisí složenou z více než 25 expertů z akademické i firemní sféry.

Vítězné týmy podle firem a jejich zadání:

FILIPA – Mohla by AI nahradit ombudsmana pro zaměstnance? Tým: Alexandr Zloch, Jakub Joukl a Erika Suchánková (Panevropská univerzita)

OKsystem – Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláří? Tým: Terezie Čekelská a Tereza Labudová (VŠCHT Praha)

Philip Morris ČR – Jak navrhnout atraktivní absolventský program? Tým: Kateřina Adámková, Matěj Bouček a Jakub Dolejš (Univerzita Karlova)

Sazka – Jak zvýšit atraktivitu zaměstnavatele pro generaci Z? Tým: Kamila Stinglová, Sabina Šebová a Lucie Procházková (Západočeská univerzita v Plzni)

Cenu diváků za nejlépe zpracovanou případovou studii získal tým z Univerzity Karlovy – Kateřina Adámková, Matěj Bouček a Jakub Dolejš.

Hlavními partnery soutěže jsou společnosti FILIPA, Sazka, OKsystem a Philip Morris ČR. Dalšími partnery jsou Valeo, Edenred Česká republika, Pivovary Staropramen, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, Alma Career Czechia, Ebel Coffee a InCatering. Univerzitním partnerem se stala Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze.

Soutěž Company Culture Competition nejen pomáhá získat studentům cennou zkušenost, ale také přináší firmám nové podněty a talentované budoucí kolegy. Asociace korporátních ombudsmanů v ní bude pokračovat i v příštím roce.

O organizátorovi soutěže

Asociace korporátních ombudsmanů (AKO) sdružuje ombudsmany pro zaměstnance. Zakládajícím členem asociace je společnost FILIPA, která patří mezi první české firmy aktivně využívající instituci zaměstnaneckého ombudsmana. Ti svou činností přispívají ke zvyšování spokojenosti zaměstnanců, vytvářejí přátelské a nekonfliktní pracovní prostředí a v neposlední řadě se podílejí na formování firemní kultury. www.korporatni-ombudsman.cz

Děkujeme partnerům 2. ročníku soutěže