PRVNÍ ROČNÍK SOUTĚŽE

COMPANY CULTURE COMPETITION

Jak vypadaly stupně vítězů?

Případová studie Filipa a.s.:

1. místo – tým Accord Collective z České zemědělské univerzity v Praze, ve složení: Anna Urbanová, Nikola Procházková, Tereza Händlová

2. místo – tým Kádesáci z Vysoké školy finanční a správní a.s., ve složení: Matyáš Daniel Havránek, Dominik Bodlák, Kateřina Bendová a Jozef Maximilian Vrábel.

3. místo – tým KaJaKon z Vysoké školy finanční a správní a.s., ve složení: Kamila Brožíková, Jakub Chládek a Konstantin Koenigstein.

Případová studie Pivovary Staropramen s.r.o.:

1. místo - tým NTM z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze, ve složení: Martina Oudová, Nikola Vodičková, Tatiana Rábiková

2. místo - tým Aces z Vysoké školy finanční a správní a.s, ve složení: Václav Fišer, Matěj Šulc, Tomáš Čech

3. místo - tým Pivoňky z Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, ve složení: Aneta Špringerová Natálie Kocábová Natálie Kučerová

Případová studie Mondelez International:

1. místo - tým OKA z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, ve složení: Oksana Molnar, Kristina Nalysnyk, Aisulu Nurgaliyeva

2. místo - tým Mamamia z Vysoké školy finanční a správní a.s., ve složení: Kateryna Shtepa, Tomiris Raimova, Tamara Bulkivska

3. místo - tým VIM z Vysoké školy finanční a správní a.s., ve složení: Maksym Yavon, Ybyray Belgibay. Viktor Stanko

Cenu diváku od pořadatele soutěže Asociace korporátních ombudsmanů, získal tým Accord Collective z České zemědělské univerzity v Praze, ve složení Anna Urbanová, Nikola Procházková, Tereza Händlová.

Jak probíhal první ročník?

Celkem tři zadané případové studie hlavních partnerů akce: FILIPA a.s., Pivovary Staropramen s.r.o. a Mondeléz International. Studenti vytvořili 3 - 4 členné týmy a vybrali si, kterou případovou studii zpracují. Měli necelé dva měsíce na řešení. Zástupci hlavních partnerů následně vybrali 3 finalisty za každou studii, a odborná komise pak 13. 6. 2024 zvolila pořadí na stupních vítězů.

O jaké ceny studenti soutěžili?

Ceny Filipa

1. místo

Voucher na 15.000,-. Možnost užít si skybox na vybraný zápas či skupinu v Enteria aréně Pardubice. Účast ve vinařství na stáčení vína.

2. místo

Voucher na 8.000,-Možnost užít si skybox na vybraný zápas či skupinu v Enteria aréně Pardubice. Účast ve vinařství na stáčení vína

3. místo

Voucher na 4.000,-Možnost užít si skybox na vybraný zápas či skupinu v Enteria aréně Pardubice. Účast ve vinařství na stáčení vína. 

Ceny Pivovarů Staropramen

1. místo

Vstupenka do O2 arény na Cirque du Soleil (září 2024). Merch Staropramen a Staropramen Cool. Poukaz do Potrefené Husy. Poukaz do Návštěvnického centra Staropramen.

2. místo

Merch Staropramen a Staropramen Cool. Poukaz do Potrefené Husy. Poukaz do Návštěvnického centra Staropramen.

3. místo

Merch Staropramen a Staropramen CoolPoukaz do Návštěvnického centra Staropramen.

Ceny Mondelez

1. místo

Vstupenky pro 2 osoby na Mondelez Fest v Opavě včetně občerstvení (hodnota 3.000,- Kč)Možnost stáže v Mondelez.

2. místo

2 dny v roli ochutnávače sušenek a oplatek v největším sušenkovém závodě Mondelez v Opavě (hodnota výhry: k nezaplacení :-) )

3. místo

1 den s komerčním týmem v Praze a k tomu hromada nových zkušeností :-). 

Malá ochutnávka závěrečné akce :-) 

První ročník suma sumárum aneb tisková zpráva...

Soutěž pro vysokoškolské studenty zaměřená na firemní kulturu, kterou uspořádala Asociace korporátních ombudsmanů, má za sebou úspěšný první ročník.

Celá soutěž byla organizována Asociací korporátních ombudsmanů (AKO), která sdružuje ombudsmany pro zaměstnance. Ti svou činností pomáhají ve firmách zvyšovat spokojenost zaměstnanců, vytváří přátelské a nekonfliktní pracovní prostředí a v neposlední řadě jsou ombudsosoby podstatnými tvůrci firemní kultury. Proto bylo zaměření soutěže právě na firemní kulturu.

13. června 2024 uspořádala AKO na půdě Provozně ekonomické fakulty ČZU v Praze závěrečnou akci soutěže COMPANY CULTURE COMPETITION s prezentacemi studentů finalistů a vyhlášením konečných výsledků. Bylo to inspirativní setkání studentů, odborníků z praxe a akademiků.

A jaká cesta k finálovému odpoledni vedla?

4. března 2024 spustila AKO soutěž se zaměřením na firemní kulturu pro vysokoškolské studenty prezenční formy studia, s cílem propojovat teorii a praxi. Studenti měli možnost do 30. dubna 2024 pracovat na reálných případech z praxe a firmy zase mohly nahlédnout pod pokličku přemýšlení nastupující generace.

Týmy studentů pracovaly na případových studiích hlavních partnerů akce, kterými byly Filipa a.s., Mondeléz International a Pivovary Staropramen s.r.o.. V květnu vybrali hodnotitelé z těchto firem tři nejlepší práce za každý případ, které postoupily do finále. No a 13. června na závěrečné akci, zvolila odborná komise složená z 21 akademiků a odborníků z praxe pořadí na stupních vítězů.

Kromě možnosti propojení se společnostmi a získání praktické zkušenosti, soutěžili studenti o velmi atraktivní ceny, které je jistě motivovaly při jejich práci.

Jak vypadala zadání případových studií?

Vžít se do role ombudsmana a vyřešit stížnost týmu na nekompetentnost manažera a jeho nevhodné chování vůči týmu i zákazníkům. Jinak hrozí odchod většiny zaměstnanců.

Navrhnout wellbeingové aktivity pro různá oddělení mezinárodní společnosti tak, aby byly praktické a realistické. A to vše v situaci, kdy společnost o své zaměstnance již nadstandardně pečuje.

Nebo navrhnout v roli HR ředitele firmy, jak vylepšit mezigenerační dialog a týmovou spolupráci na pracovišti, a to nejen mezi členy týmu, ale také mezi zaměstnancem a jeho nadřízeným.

Zadání případových studií se mohla zdát na první pohled snadná, ale z praxe víme, že vymyslet v těchto oblastech něco nového, inspirativního a realizovatelného, rozhodně není jednoduché, a proto tleskáme všem týmům studentů, že se do soutěže zapojily.

První ročník COMPANY CULTURE COMPETITION v číslech

Na sociálních sítích jsme oslovili více než 97000 osob z cílové skupiny, reálný dosah byla ale mnohem větší, jelikož soutěž sdílely i akademici na zapojených vysokých školách a univerzitách, partneři na svých sítích a studenti mezi sebou.

Oslovili jsme 22 vysokých škol a univerzit napřímo a dalších 40 informačním e-mailem. Pomohl také newsletter od People Management Fora. Nakonec se zapojili studenti ze 6 vysokých škol či univerzit.

Přihlásilo se 32 týmů, celkem 102 studentů a svá řešení dodalo 27 týmů.

Hlavní partneři soutěže Filipa, Pivovary Staropramen a Mondelez International vybrali devět finalistů, za každou případovou studii tři nejlepší týmy. Jeden tým vyhrál Cenu diváků, za celkově nejlepší práci.

Konečné pořadí na stupních vítězů

Případová studie Filipa a.s.:

  1. Místo – tým Accord Collective z České zemědělské univerzity v Praze, ve složení: Anna Urbanová, Nikola Procházková, Tereza Händlová
  2. Místo – tým Kádesáci z Vysoké školy finanční a správní a.s., ve složení: Matyáš Daniel Havránek, Dominik Bodlák, Kateřina Bendová a Jozef Maximilian Vrábel.
  3. Místo – tým KaJaKon z Vysoké školy finanční a správní a.s., ve složení: Kamila Brožíková, Jakub Chládek a Konstantin Koenigstein.

Případová studie Pivovary Staropramen s.r.o.:

  1. Místo Tým NTM z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze, ve složení: Martina Oudová, Nikola Vodičková, Tatiana Rábiková
  2. Místo Tým Aces z Vysoké školy finanční a správní a.s, ve složení: Václav Fišer, Matěj Šulc, Tomáš Čech
  3. Místo Tým Pivoňky z Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, ve složení: Aneta Špringerová Natálie Kocábová Natálie Kučerová

Případová studie Mondelez International:

  1. Tým OKA z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, ve složení: Oksana Molnar, Kristina Nalysnyk, Aisulu Nurgaliyeva
  2. Tým Mamamia z Vysoké školy finanční a správní a.s., ve složení: Kateryna Shtepa, Tomiris Raimova, Tamara Bulkivska
  3. Tým VIM z Vysoké školy finanční a správní a.s., ve složení: Maksym Yavon, Ybyray Belgibay. Viktor Stanko

Cenu diváku od pořadatele soutěže Asociace korporátních ombudsmanů, získal tým Accord Collective z České zemědělské univerzity v Praze, ve složení Anna Urbanová, Nikola Procházková, Tereza Händlová.

Všem vítězům gratulujeme, a ještě jednou velmi oceňujeme práce všech zapojených studentů.

Velké poděkování patří také všem partnerům soutěže.

Hlavním partnerům, společnostem Filipa, Pivovary Staropramen, Mondelez International. Partnerům Valeo, OKBase, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, Edenred Česká republika, Seduo.cz, Ebel Coffee. Mediálním partnerům People Management Forum a Recruitment Club. A také univerzitnímu partnerovi Provozně ekonomické fakultě ČZU v Praze, na jejíž půdě se odehrála závěrečná akce soutěže, za pomoc s organizací závěrečné akce.

Všem ještě jednou děkujeme, velice si vážíme podpory a těšíme se na další spolupráci.

Děkujeme partnerům 1. ročníku soutěže